Jobba


I går på jobbet var en tråkig idag, om man bortser från vissa små glimtar av solsken.
Dagens bästa var helt klart den amerikanska mannen som ville ha ersättning för filmen "Good luck, Chuck"(komedi, rek. 7 år) eftersom han ansåg att det var porrscenener i den, och att den inte var lämplig för hans barn. Jag försökte, på ett väldigt vänligt sätt, förklara att det inte är vi på videobutiken som sätter åldersgräner på filmer, men att vi har en hel avdelning för familjefilmer. Han ville inte riktigt lyssna på detta, utan fortsätte incistera på att det var porr och att han borde få någon slags kompensation. Jag, i min tur, förklarade att jag inte kan ge kompensationer om det inte är något fel på filmen.
Nu började han bli riktigt arg och förklarade att han inte kunde titta på filmen mer än 5 minuter pga porren och att han borde få välja en ny film utan att betala för den. När jag åter igen nekade honom ersättning satte han upp handen i en tala-med-handen-pose och sade med amerikans brytning: "DU har precis förlorat en kund!" Sen störtade han ut ur butiken.
Jag tog mig en lite närmare titt på filmen, och kan konstatera att om han hade brytt sig om att titta på framsidan, eller läsa iaf första raden på baksidan hade han kanske förstått att den skulle innehålla sex, då det trots allt är ett par trosor på framsidan, och första raden på baksidan lyder något i stil med: "Är du förbannad att behöva ha sex med en ny, vacker kvinna varje kväll?". Amerikaner är dumma i huvudet. I rest my case.

Kommentarer
Postat av: Jenston

Kunder i allmänhet brukar vara dumma i huvudet!

Igår var det en kund som ville hyra en film som "elefanter slåss med varandra i". Sen kollade han på mig som att jag var dum i huvudet för att jag inte visste vad den hette utan att söka i datorn.

Hur är det att jobba i videobutik i Örebro? Är alla dryga idioter där också? :) (eller är det mest en specialité för Stockholms Östermalmsbor?)

2009-07-30 @ 12:53:39
URL: http://jenston.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0