"Lars and the Real Girl!

Så... då har ännu en filmkväll passerat.
Denna afton var det "Twilight" och "Lars and the real girl" som stod på menyn.
Jag tar dom i ordning som vi såg dom, så alltdå börjar vi med "Twilight".
Filmen var helt oki, om än lite väl ungdomlig för min personliga smak. Jag hade säkerligen älskat den när jag gick på högstadiet, men då varju allt som involverade vampyrer jättecoolt och sexigt.
Under filmens gång poppade min vän Ingrids ord upp i mitt huvud angående Edward:
"Han har för mycket smink, och han ser dum-dryg ut!"
Jag försökte vara öppen för hur författaren hade valt att framställa just sina vampyrer, men jag har liiite svårt att acceptera hela den här "glittrar i solen"-grejen. En annan sak som var irriterande var hud som "klättra" i träden. Det MÅSTE finnas ett bättre sätt att gestalta det!
Anywho, filmen var som sagt oki och det känns inte som om jag har förlorat 2 timmar av mitt liv.
Detsamma kan man tyvärr inte säga om "Lars and the real girl"!
Det finns få saker jag drar mig så mycket för som att stänga av en film, men när inte ens halva filmen hade gått och jag började frukta att jag skulle dö av tristess, var jag tvungen att göra något! Jag och min vän bestämde oss därför för att vi skulle försöka snabbspola filmen, och jag kan ärligt säga att den gjorde sig mycket bättre i 1.5x sin riktiga hastighet!
Jag kan dock inte förstå hur filmen i fråga är en komedi, men å andra sidan finns ju folk som tycker att "Laban" är roligt...

Tidigare i veckan såg jag även första delen i den oooerhört spännande trilogin "High school musical".
Jag kan ärligt säga att det var länge sedan jag skämdes så mycket å någon annans vägnar, men som min vän Nina säger:
"Man måste se dåliga filmer för att kunna uppskatta de bra!"
Det är allt jag har att säga om det!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Både Edward och Bella såg extremt missnöjda ut och dumdryga ut hela filmen. Passande att de fick varandra. Eller nåt. Man fick noll sympati för dem i alla fall. Sämst casting!



Haha, men High School Musical tillhör ju bildningen! Remember it's two to go;)

2009-06-19 @ 13:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0