Borde kanske...

Man kanske borde börja skriva lite mer, nu när jag är arbetslös och har all tid i världen.
Aja, vad har hänt under 09 då som är värt att nämnas?
Jag och Adde har gjort slut, efter 4 år tillsammans. Det känner inte jättejobbigt när vi inte träffas men när vi träffas, som i helgen, så börjar jag undra lite varför det tog slut. Det vore så himla mycket skönare att bara få följa sina impulser att kyssas eller hålla handen, men nu får man liksom inte gör det längre. Det känns udda... Min hjärna börjar tänka dumma tankar som: "Vi kanske skulle kunna bli tillsammans igen.", men samtidigt vet jag ju att det nog inte skulle funka så bra, det är bara att det vore så skönt. Men nog om detta!

Jag har börjat gå på Camebrigde-kuren. Det går typ ut på att jag, tre gånger om dagen, dricker en shake/soppa som innehåller 1/3 av dagens behov vad det gäller vitaminer och mineraler och annat viktigt, samt dricker 3 liter vatten under dagen. Själva knorren, förutom det att man behöver kissa hela tiden och är småhungrig, är att man bara äter 475 kalorier om dagen. Dom ni förstår gör detta att man snabbt går ner i vikt.
Efter att ha testat några olika bantningsmetoder och insett att jag her upp efter drygt en månad, för det mesta, så är det här en ganska bra metod för mig. Jag behöver den uppmuntran som snabb viktnedgång innebär! Att se resultat får mig att orka köra vidare ännu en dag.
Jag har hållt på i... 12 dagar nu och har redan gått ner snart 5 kilo. När jag har gått ner 10 kilo tänkte jag försöka börja fasa ut och föra in ISO-dieten, som har funkat rätt bra för mig, och med den gå ner de sista 10 kilona.
Sammanlagt vill, eller bör, jag gå ner 25 kilo.
Jag ser fram emot en sommar där jag kan bada utan att skämmas för hur jag ser ut! Det ska bli awsome!

Vidare... Inte mycket mer har hänt... Min Far har köpt sig en nattskjorta(läs nattlinne för män) som har spatserar runt med här hemma och mer än gärna visar upp för folk!

Sen kanske jag ska berätta, om folk har missat det, att jag har börjat smida!
Jag kommer att, under våren,få en praktikplats hos en underbar smed här i Örebronx som heter Lina. Hon ska även hjälpa mig att hitta en bra utbildning till mig, då det har visat sig att jag faktiskt har talang för smide.

Trots ett uppbrott så är livet ganska bra just nu! Jag känner att jag vill ut i världen, att jag vill leva och upptäcka nya saker! Jag vill lära känna nya människor och lära mig sånt som jag bara har drömt om!
Jag ska försöka skriva lite oftare här, nu när jag har en jättefin dator som det inte är fyskam att sitta framför:)


Tills vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0